W dniu 31.12.2012r. weszła w życie ustawa z dnia 7 grudnia 2012r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1407) na mocy której wprowadzono szereg ułatwień w realizacji obowiązku meldunkowego m.in.:
zniesienie obowiązku zameldowania obywateli polskich, obywateli UE, obywateli państw EFTA – stron EOG oraz obywateli Konfederacji Szwajcarskiej na pobyt czasowy nie przekraczający trzech miesięcy;
likwidację obowiązku meldunkowego wczasowiczów i turystów;
likwidację obowiązków właścicieli, dozorców, administratorów nieruchomości oraz zakładów pracy w zakresie wypełniania obowiązku meldunkowego przez mieszkańców lub pracowników;
wprowadzenie możliwości dopełnienia obowiązku meldunkowego przez ustanowionego pełnomocnika (forma pełnomocnictwa: na piśmie lub ustnie do protokołu)
wprowadzenie możliwości automatycznego wymeldowania przy zameldowaniu w nowym miejscu;
wydłużenie terminu na realizacje obowiązku meldunkowego z 4 do 30 dni oraz zniesienie sankcji karnych dla obywateli polskich, obywateli UE, obywateli EFTA – stron EOG oraz obywateli Konfederacji Szwajcarskiej za niedopełnienie obowiązku meldunkowego;
odstąpienie od konieczności zgłaszania przy dopełnianiu obowiązku meldunkowego informacji o wykształceniu, obowiązku wojskowym oraz przedkładania wojskowego dokumentu osobistego;
wydłużenie okresów wyjazdów zagranicznych podlegających zgłoszeniu w organie ewidencji ludności z 3 do 6 miesięcy.
Dodatkowych informacji można uzyskać pod nr. tel.: 91 39 26 212, 91 39 26 213 lub w Urzędzie Miejskim w Nowogardzie, ul. Plac Wolności 1, pok. nr 6.
Wydział SSiO Krzysztof Kolibski
Informacje o plikach cookie
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...